راهنمای مراقبت از ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : میثم اکبری

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که مادام العمر دوام داشته باشند. با توجه مناسب، یک لبخند بازسازی شده می تواند اعتماد به نفس شما را در ایجاد روابط جدید افزایش دهد. و شاید بهتر از این، دندان‌های کاربردی جدید شما می‌توانند رابطه شما را با غذایتان تقویت کنند.

این راهنمای جامع مراقبت از ایمپلنت دندان برای مراقبت از ایمپلنت های دندانی بر سه دسته اصلی تمرکز دارد:

توصیه هایی برای روزها و هفته های بعد از عمل ایمپلنت دندان
نکاتی برای مراقبت مادام العمر برای سالم و تمیز نگه داشتن ایمپلنت های دندانی
راهنمای کلی مربوط به مراقبت کامل از ایمپلنت دندانی دهان
این راهنما برای چه کسانی ساخته شده است؟ برای کسانی که از ایمپلنت دندان  مراقبت می کنند. برای کسانی که ایمپلنت های تک دندانی یا پل های تکیه گاه ایمپلنت دارند. برای هر کسی که قصد دارد تمام دندان های بالا یا پایین خود را با ایمپلنت دندان جایگزین کند. اگر هر یک از این سناریوها شبیه شماست، برای دریافت توصیه های مفید به خواندن ادامه دهید.

مراقبت از ایمپلنت دندان پس از جراحی
روزها و هفته‌های بعد از یک روش، حیاتی‌ترین روزهای مراقبت از ایمپلنت دندانی هستند. در طول این مدت، بدن شما سخت کار می کند تا لثه و بافت استخوانی در محل های کاشت را ترمیم کند. این همچنین زمانی است که ایمپلنت در حال یکپارچگی استخوانی با فک شما است. ایمپلنت به زمان نیاز دارد تا با استخوان جوش بخورد تا بتواند از پروتز شما پشتیبانی کند.

زمان نقاهت پس از عمل، زمانی که اکثر افراد احساس می کنند به حالت عادی بازگشته اند، معمولاً حدود 3-5 روز است.

در زیر توصیه های ما برای مراقبت از ایمپلنت ها و پل های جدید شما در این دوره حساس بهبودی آورده شده است.

از کشیدن بخیه خودداری کنید. اجازه دهید بخیه ها خود به خود حل شوند یا بریزند. مگر اینکه هماهنگ کننده درمان شما چیز دیگری ذکر کرده باشد، هر بخیه ای که ممکن است داشته باشید طی 7 تا 10 روز خود به خود می ریزد یا حل می شود. هرگز سعی نکنید بخیه ها را به تنهایی بردارید.

از یخ استفاده کنید اگر تورم رخ دهد، می توانید نواحی آسیب دیده صورت را یخ بزنید. از یخ به مدت 20 دقیقه و 20 دقیقه در 2 روز اول بعد از عمل استفاده کنید. تا روز سوم، می‌توانید از یخ و گرما استفاده کنید و از کاربرد متناوب برای سفتی عضلات استفاده کنید.

یخ نجوید. هنگام استفاده از یخ برای کاهش تورم، آن را فقط به صورت بمالید. آن را در دهان خود قرار ندهید و مطلقاً هرگز یخ را نجوید.

از مراقبت بیش از حد خودداری کنید. چیزی به سادگی بازرسی بیش از حد محل جراحی می تواند روند بهبودی را مختل کند. هنگامی که گونه های خود را می کشید و دهان خود را باز می کنید، در معرض خطر پارگی ناحیه جراحی قرار می گیرید که سعی در بهبودی دارد.

با آب نمک گرم بشویید. 24 ساعت بعد از عمل صبر کنید، سپس می توانید شستشو با آب نمک را شروع کنید.

تمیز کردن ملایم را تمرین کنید. می توانید دندان های خود را در روز عمل New Teeth Now مسواک بزنید. خیلی ملایم باش از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. این ناحیه برای بهبودی نیاز به زمان دارد. و باز هم، به خصوص در اطراف محل جراحی ایمپلنت، بسیار ملایم باشید. محل جراحی را در خط مستقیم لثه اطراف ایمپلنت مسواک نکنید. هنگام تمیز کردن دندان‌هایتان، به هیچ وجه تکان دادن یا تف کردن انجام ندهید. ممکن است برای کمک به شستشوی خمیردندان، آب را در دهان خود قرار دهید. آب را بیرون تف نکنید دهان خود را روی سینک باز کنید و اجازه دهید آب خارج شود. سپس، دهان خود را پاک کنید و تمام شود.

شکاف را با یک سرنگ Monoject™ تمیز کنید. با بهبودی لثه ها، احتمالاً شکافی بین پل ایمپلنت و لثه شما ایجاد می شود. شما از یک سرنگ آبیاری با نوک خمیده برای شستشوی ملایم غذا از این شکاف استفاده خواهید کرد. پس از 5-6 هفته، هنگامی که لثه ها به طور کامل بهبود یافتند، می توانید برای تمیز کردن کامل تر، به جای سرنگ از نخ دندان استفاده کنید.

بیش از حد تمیز نکنید. تمیز کردن بیش از حد یک مشکل رایج مراقبت بیش از حد است که می تواند به همان اندازه بد یا بدتر از تمیز نکردن کافی باشد. چیدن مداوم یک منطقه مشکل به روند بهبود کمک نمی کند. رفتارهای اجباری مانند این بیشتر احتمال دارد مسائل را تشدید کند و در نهایت چیزی جزئی را به یک مشکل بزرگ تبدیل کند.

گاز را عوض کنید گاز خود را مرتباً عوض کنید، اما فقط طبق دستور جراح یا هماهنگ کننده درمان.

در 24 ساعت اول از نی پرهیز کنید. مکیدن، تف کردن، و حرکات چرخاندن می تواند روند بهبودی را به خصوص در روز اول تحریک کند. در این مدت باید لخته های خون در محل استخراج ایجاد شود. پیروی نکردن از این دستورالعمل می تواند منجر به یک وضعیت دندانی ناراحت کننده به نام سوکت خشک شود که زمان بهبودی شما را طولانی تر می کند. حفره خشک زمانی رخ می دهد که لخته خون تشکیل نشود و استخوان فک در معرض باکتری و هوا قرار گیرد. این احساس درد یا درد فک ضربان دار است. بعد از 5-6 روز بعد از عمل، این درد را احساس خواهید کرد. به محض بروز این درد، با ارائه دهنده ایمپلنت خود تماس بگیرید. آنها باید شما را برای درمان خشکی سوکت ببینند.

از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌های اسیدی تند مانند آب پرتقال یا قهوه می‌توانند شفا را تحریک کنند و همچنین ممکن است منجر به ایجاد حفره‌های خشک شوند.

فقط غذایی بخورید که می توانید با کناره چنگال پلاستیکی برش دهید. رژیم غذایی نرم در طول دوره بهبودی فرآیند New Teeth Now توصیه می شود. حتی غذاهایی که خیلی سفت به نظر نمی رسند، مانند کاهو، می توانند برای جویدن خیلی خشن باشند.

در مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم احتیاط کنید. در 24 ساعت اول، کمی بی حسی ناشی از این عمل را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از سوختگی، هنگام مصرف چیزهایی که تمایل به گرم شدن دارند، مانند قهوه، سوپ و غذاهای مایکروویو بسیار مراقب باشید.

سیگار نکش سیگار کشیدن برای ایمپلنت دندان وحشتناک است. سیگاری های فعال خطر ابتلا به عفونت را به دنبال این روش افزایش می دهند. سیگار باعث محدود شدن جریان خون به استخوان و بافت در محل ایمپلنت می شود. بدون این منبع، بهبودی کند می شود و توانایی بدن برای محافظت در برابر عفونت به طور خطرناکی به خطر می افتد.

ادامس جویدن. پس از چند روز، اگر شروع به تجربه سفتی طولانی مدت ماهیچه‌ها کردید، در جایی که در باز کردن دهان خود تا جایی که می‌توانید مشکل داشتید، جویدن آدامس را به صورت دوره‌ای شروع کنید تا به شل شدن عضلات فک کمک کنید.

دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید برای مراقبت های بعد از جراحی نباید به طور کامل به این راهنما اعتماد کنید. لطفا با جراح یا هماهنگ کننده درمان خود در تماس باشید. اگر سؤالی دارید یا در مورد آنچه از شما انتظار می رود احساس سردرگمی می کنید، هرگز فرضیات خود را مطرح نکنید.

برای آماده سازی قبل از تاریخ عمل، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

خلاصه ای از بایدها و نبایدها را تهیه کنید
در طول قرار ملاقات سوالات بعدی را بپرسید
لیست کارهای خود را در طول این فرآیند در دسترس داشته باشید
ما دستورالعمل‌های مراقبت قبل و بعد از عمل را داریم که به راحتی می‌توان آن‌ها را دنبال کرد که قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده، با هماهنگ‌کننده درمان خود مرور خواهید کرد.

مراقبت طولانی مدت ایمپلنت دندان
 به بیماران دندان های مصنوعی می دهد که برای تمام عمر طراحی شده اند. با نگهداری روتین و مراقبت مناسب، دندان های جدید شما می توانند راه حل دائمی برای سلامت دهان و دندان شما باشند که همیشه می خواستید.

برخی از توصیه هایی که برای مراقبت های بعد از جراحی خود دنبال کرده اید در اینجا نیز اعمال می شود. بیایید به تفاوت های مراقبت طولانی مدت بپردازیم. خوشبختانه، نکات مراقبت طولانی مدت بسیار کمتری وجود دارد. همانطور که بسیاری از بیماران ما دارند، ما فکر می کنیم که شما متوجه خواهید شد که مراقبت از ایمپلنت های دندان کامل دهان ساده و سرراست است.

روی یک نخ دندان خوب سرمایه گذاری کنید. این دستگاه‌های ساده در خلاص شدن از شر رسوبات موجود در گوشه‌ها و شکاف‌های سخت در اطراف ایمپلنت‌ها و بریج‌های دندانی معجزه می‌کنند. برای کاشت کامل دهان، فضای کمی بین بریج و لثه وجود دارد که می تواند در حین غذا خوردن، مصنوعات را جمع آوری کند. یک نخ دندان می تواند به آرامی این تجمع را با یک جت آب ماساژ دهنده ماساژ دهد.

یکبار برای همیشه سیگار را ترک کنید. در بالا گفتیم، اما ارزش تکرار دارد. سیگار کشیدن برای سلامت دهان و دندان شما وحشتناک است. افراد سیگاری در معرض خطر عفونت بسیار بیشتری هستند. همانطور که می دانیم، آنها همچنین در معرض خطر بیشتری از عوارض بهداشت دهان و دندان از جمله از دست دادن دندان و به طور مشابه، شکست ایمپلنت هستند. بدون هیچ تغییر رفتاری دیگری، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سلامت و طول عمر ایمپلنت‌هایتان این است که عادت سیگار کشیدن را یک‌بار برای همیشه کنار بگذارید.

نظافت خود را نادیده نگیرید. حتی با استفاده از دندان های مصنوعی، به تمیز کردن معمولی نیاز خواهید داشت. بهداشت دهان و دندان همچنان در اولویت ایمپلنت های دندانی است. اگر شما یک بیمار  هستید، یک متخصص بهداشت دندان حرفه ای دندان های شما را برای تمیز کردن برداشته و وضعیت سلامت دهان و دندان شما را با شما بررسی می کند. این تنها زمانی است که دندان های شما برداشته می شود، زیرا در غیر این صورت روی ایمپلنت ثابت می شوند.

طبق دستور از محافظ دهان خود استفاده کنید. اگر به شما توصیه شده است که در شب برای رفع ساییدگی و ساییدگی دندان قروچه و فشردن بیش از حد دندان ها از محافظ دهان استفاده کنید، لطفاً این کار را انجام دهید.

یخ نجوید. هنگامی که همه چیز بهبود یافت، جویدن یخ، حتی با دندان هایی که از زیرکونیا ساخته شده اند، هنوز غیرقابل قبول است.

اگر مشکلی دارید به ما مراجعه کنید اگر چیزی اشتباه است نادیده نگیرید. ما می توانیم نگاهی بیندازیم، حتی اگر فقط برای آرامش خاطر شما باشد. همچنین، لطفاً سعی نکنید به تنهایی مشکل مربوط به ایمپلنت دندان را اصلاح کنید. عمل جراحی از خانه به طور فوق العاده غیربهداشتی و خطرناک است. جستجوی یک راه حل DIY در جستجوی مشکل است و عوارض و هزینه های اضافی اساسا تضمین شده است.

نحوه مراقبت از ایمپلنت زیگوماتیک
مراقبت از ایمپلنت های زیگوماتیک تفاوتی با مراقبت از هر ایمپلنت دیگری که جراح دهان شما در طول عمل قرار داده است ندارد.

موفقیت ایمپلنت دندان
در حالی که توصیه‌هایی که در این راهنما مورد بحث قرار گرفته‌ایم، احتمال موفقیت و بهبود ایمپلنت‌های دندانی (مخصوصاً ایمپلنت‌های New Teeth Now) را به شدت افزایش می‌دهند، ما نمی‌توانیم موفقیت همه ایمپلنت‌های دندانی را تضمین کنیم. مهارت جراح دهان شما نقش مهمی در موفقیت هر روش ایمپلنت دندانی دارد. به احتمال زیاد عوارض در چند هفته اول پس از هر روش ایمپلنت دندانی رخ می دهد.

بی ارتباط با سیستم های کاشت دندان هدایت شونده
این راهنمای مراقبت نباید با سیستم‌های ایمپلنت دندانی «هدایت‌شده» اشتباه شود، که جراحان دهان به آن‌ها اعتماد ندارند. جراحان با تجربه کمتر به استفاده از یک سیستم هدایت شونده به عنوان یک راه حل مناسب برای همه متوسل می شوند.

ما می دانیم که سلامت دهان و دندان افراد به فیزیولوژی، ژنتیک و تاریخچه پزشکی آنها بسیار منحصر به فرد است. به همین دلیل، تنها راهنماهای مورد استفاده در طول عمل New Teeth Now بر اساس تجربه و تخصص گذشته جراحان فک و صورت و دهان دارای گواهی بورد ما است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: